MSK | Druhé čtvrtletí letošního roku bylo pro Moravskoslezský kraj z pohledu cestovního ruchu velmi úspěšné. S meziročním nárůstem o 10,5 procenta se stal regionem s nejvyšším meziročním přírůstkem návštěvníků.

Foto: Zdenka Spurná

V tomto období se v turistickém regionu Severní Morava a Slezsko ubytovalo celkem 251 182 hostů, což meziročně představuje navýšení o 10,5 procenta. Na celkovém počtu 5,5 milionu hostů v hromadných ubytovacích zařízeních na území republiky se region podílel 4,6 procenty. To ho řadí na 7. místo v rámci všech 14 regionů. Nejvíce hostů (77 371) se ubytovalo v turistické oblasti Beskydy-Valašsko, nejmarkantnější procentuální meziroční nárůst návštěvnosti pak zaznamenala turistická oblast Poodří – Moravské Kravařsko (46,2 %).

Návštěvníků z České republiky se v Moravskoslezském kraji ubytovalo celkem 192 772, tedy o 10,4 procenta více než ve stejném období loňského roku. Počet ubytovaných zahraničních hostů byl 58 410, což představuje nárůst o 10,8 procenta. Téměř dvě třetiny všech zahraničních hostů tvořili návštěvníci ze Slovenska, Polska, Německa, Číny a Itálie.

V období od dubna do konce června strávili návštěvníci v regionu celkem 658 651 nocí, což je zhruba 4,9 procenta z celkového počtu přenocování v České republice za sledované období. Zároveň je to o 54 tisíce více než v loňském roce. Nejvíce nocí strávili návštěvnici na Ostravsku, největší nárůst počtu přenocování byl zaznamenán v turistické oblasti Poodří – Moravské Kravařsko (43,9 %).

Kromě výsledků návštěvnosti regionů České republiky za 2. čtvrtletí roku 2018 Českého statistického úřadu byl také čerstvě sestaven agenturou Czech Tourism žebříček nejnavštěvovanějších turistických atraktivit v České republice za rok 2017. Velkým úspěchem je umístění industriálního areálu Dolní Vítkovice a Landek Park, který se s rekordním počtem 1 557 784 návštěvníků stal 3. nejnavštěvovanějším místem v naší zemi a vůbec nejnavštěvovanější atraktivitou v kategorii Sdružené objekty. K dalším turistickým cílům v našem kraji, které se v různých kategoriích skvěle umístily, patří například ZOO Ostrava se 4. místem v kategorii Zoologické a botanické zahrady (507 000 návštěvníků), Štramberská trúba (68 600 návštěvníků) obsadila taktéž 4. místo, a to v kategorii Věže a rozhledny, a Galerie výtvarného umění v Ostravě zaujala 6. pozici v kategorii Muzea a galerie (104 100 návštěvníků).

„Skvělé výsledky i fakt, že návštěvnost našeho kraje nadále vzrůstá, mi udělaly obrovskou radost. K udržení tohoto trendu, a tedy i ke zvyšování ekonomického přínosu cestovního ruchu pro region zcela jistě přispěly dobrý marketing, rostoucí kvalita služeb, pestrá nabídka aktivit a především výborná práce provozovatelů a jednotlivých destinačních managementů. Důležitou roli rozhodně sehrály také velké eventy jako například Zlatá tretra, Colours of Ostrava či Beats for Love, které přilákaly velké množství návštěvníků,“ uvedl náměstek hejtmana kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška.

„Děkuji agentuře za tuto podporu. Jsem si jistý, že trend růstu návštěvnosti potrvá. I díky významné události TBEX Europe 2018, která se konala koncem července v Dolních Vítkovicích v Ostravě. Toto největší mezinárodní shromáždění tvůrců internetového obsahu, které spoluorganizoval Moravskoslezský kraj s městem Ostravou a agenturou CzechTourism, navštívilo na 500 blogerů, vlogerů, fotografů, novinářů, pracovníků TV a rádií a dalších profesionálů z oblasti cestovního ruchu. Hosté dorazili skutečně z celého světa, a to z celkem 43 zemí. Účastníci konference vytvořili desítky tisíc výstupů a miliony příspěvků na sociálních sítích i v tradičních médiích, což přispěje ke zviditelnění destinace Severní Morava a Slezsko, zvýšení její prestiže a samozřejmě také k ekonomickému růstu,“ řekl náměstek hejtmana Jan Krkoška.

Zdroj: MSK