VRBNO POD PRADĚDEM | S mobilními infocentry a propagací destinačního managementu turistické oblasti Jeseníky-východ vyrazil Euroregion Praděd do terénu na různá místa česko-polského příhraničí. Prezentoval se také na gastrofestivalech, čeká ho návštěva veletrhů cestovního ruchu.

Foto: Euroregion Praděd

Destinační management turistické oblasti Jeseníky-východ, který spadá pod Euroregion Praděd, se prezentoval na různých místech v česko-polském pohraničí a pokaždé i v jiném zajímavém a zábavném stylu.

„Euroregion Praděd představuje jednu ze šesti certifikovaných organizací destinačního managementu, která působí na území Moravskoslezského kraje. Aktivity destinační společnosti se zaměřují na tvorbu produktů a propagačních materiálů, komunikaci a spolupráci s aktéry cestovního ruchu daného území, poskytování informací a propagaci regionu na relevantních domácích i zahraničních trzích. Cílem je dosažení efektivního, koordinovaného a soustavného rozvoje cestovního ruchu, jenž výrazným způsobem přispívá k prosperitě daného území,“ informovala ředitelka Euroregionu Praděd Alena Šmigurová.

Na začátku léta vznikly cyklomapy Jeseníků a byl aktualizován průvodce pro rodiny s dětmi „Prožijte svůj sen v Jeseníkách“. Obě tyto tiskoviny byly distribuovány partnerům destinace na celém území Jeseníků. Konal se také press trip pro novináře.

„Během třídenního programu si novináři vyzkoušeli traily na Kopřivné, v Karlově pod Pradědem, na Rychlebských stezkách a na Zlatohorsku a navštívili zajímavé turistické cíle, například rozhlednu Nová Ves v Dolní Moravici a Zlatokopecký skanzen ve Zlatých Horách. Organizace press tripu probíhala ve spolupráci s Jeseníky-Sdružení cestovního ruchu,“ pokračovala ředitelka Šmigurová.

Do různých lokalit se zástupci euroregionu vydali s mobilními infocentry. V měsíci červnu a červenci prezentovali Jeseníky a zajímavá místa na šesti místech v Česku i Polsku. Infocentra zavítala do Moszny, Prudniku, Głuchołaz, Zlatých Hor, na Ovčárnu, Drakov a Rejvíz.

„Prostřednictvím infocenter jsme oslovili stovky turistů a potencionálních návštěvníků našeho regionu. Představili jsme jim turistické cíle a atraktivity, informovali o aktuálních akcích. Pro zájemce zde byly připraveny mapy, průvodci a mnoho dalších propagačních materiálů,“ popsala manažerka turistické oblasti Jeseníky východ Pavla Müllerová.

Foto: Euroregion Praděd

Prezentace na gastrofestivalech a veletrzích cestovního ruchu

Euroregion Praděd s prezentací destinačního managementu turistické oblasti Jeseníky-východ zavítal také na gastro festivaly, které pořádal Moravskoslezský kraj ve spolupráci s krajskou centrálou cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism. Konkrétně se jednalo o lokality – Karlovu Studánku a Ostravici.

Prezentace turistické oblasti Jeseníky bude pokračovat i v podzimních měsících. Zajímavosti se dozvíte na veletrhu cestovního ruchu Regiontour, který proběhne na výstavišti v Brně ve dnech 20. až 23. října 2022. Euroregion Praděd vás také zve na akci „Den na kolech“, kterou pořádá Moravskoslezský kraj v sobotu 29. října 2022 na Kopřivné v Malé Morávce.

„V rámci projektu „Cool Jeseníky, který byl podpořen z Národního programu podpory cestovního ruchu, organizujeme školení pro pracovníky informačních center a pracujeme na novém image katalogu Jeseníků. Vyrobeny byly také prezentační stojany na tiskoviny. Abychom „šli s dobou“ a dokázali oslovit i mladší generaci, pořídili jsme software pro virtuální realitu, díky kterému si budou návštěvníci moci prostřednictvím 3D brýlí prohlédnout okolí věže Pradědu i vlastní věž, a to jak v současném vzhledu, tak v její historické podobě. Tato technika bude využívána na různých prezentačních akcích a veletrzích. Na realizaci projektu, která potrvá do konce tohoto roku, úzce spolupracujeme s Jeseníky-Sdružení cestovního ruchu, jednotlivé aktivity se společně doplňují,“ v závěru dodala manažerka turistické oblasti Pavla Müllerová.

Foto: Euroregion Praděd