KRNOV | Na přelomu roku byla uvedena do provozu lávka pro pěší u nádraží, jež musela být v polovině října 2019 uzavřena kvůli havarijnímu stavu ocelových konstrukcí. Oprava stála 6,7 milionu korun včetně DPH. 

Foto: MěÚ Krnov

Renovace lávky byla zahájena vloni v červenci demontáží nefunkčního teplovodního potrubí. „Kromě parovodu se podařilo odstranit i další inženýrské sítě, které byly umístěny na lávce. Jediné, co zůstalo, je nízkotlaký plynovod, který nebylo možné přesunout jinam,“ uvedl Karel Klímek z odboru investic a správy majetku.

Konstrukce mostovky byla postupně otryskána a pracovníci nahradily všechny prvky, které byly napadané rzí v takovém rozsahu, že jejich únosnost byla nevyhovující. „Obě schodišťová ramena byla demontována a nahrazena zcela novými se stupni z pororoštu. Přibyly bezpečnostní prvky, konstrukce lávky byla opatřena novým nátěrem a na mostovce došlo k výměně nášlapné vrstvy ze dřeva. Lávka dostala také ložiska, jimiž dosud nedisponovala a nebylo tak dostatečně zajištěno rozpínání a smršťování ocelové konstrukce při změně teplot,“ shrnul rozsah dalších prací Karel Klímek.

Ocelová nýtovaná lávka příhradové konstrukce byla vybudována v roce 1909, aby v rámci provozu společnosti Moravsko-slezská centrální dráha spojovala Nádražní ulici s nově budovanou kruhovou výtopnou zařízení strojní služby pro údržbu železničních vozidel. Šedesát metrů dlouhá lávka se skládá ze schodiště ve směru od Nádražní ulice, dvou třicetimetrových polí širokých dva metry a schodiště vedoucího do Bruntálské ulice. Na konci minulého století vznikly dohady, kdo je jejím vlastníkem, a to z důvodu údržby. Majetkem města se stala v roce 1999.

Generální rekonstrukci lávky město připravovalo od roku 2018, kdy zadalo zpracování projektové dokumentace. Na konci roku 2019 bylo vyhlášeno zadávací řízení na dodavatele opravy, ale firmy o tuto zakázku neměly zájem. Aby došlo k opravě v co nejkratším čase a snížilo se bezpečnostní riziko, protože řada lidí si po uzavření lávky zkracovala cestu přes koleje, rozhodlo se město přímo oslovit dvanáct firem z celé republiky, které s opravou podobných mostních konstrukcí mají zkušenosti.

Zdroj: MěÚ Krnov