KRNOV | Název Prior na fasádě obchodního domu v centru Krnova je minulostí. Budovu koupilo město a logo jeho předchozího vlastníka nechalo odstranit. Dřívější majitel se už také neobjevuje na označení provozovny na automatických vstupních dveřích. To jsou zatím jediné viditelné změny, k nimž došlo po 22. říjnu, kdy se město Krnov oficiálně stalo novým majitelem tohoto objektu. Změn, které jsou pro zákazníka nebo kolemjdoucího neviditelné, je však mnohem víc.

Foto: Zdenka Spurná

„Při převzetí obchodního domu jsme museli řešit ostrahu objektu, úklid společných prostor, otevírání a uzamykání budovy, museli jsme mít v pořádku revizní zprávy od všech zařízení, jako jsou automatické dveře, vnitřní rozhlas, výtah, vzduchotechnika nebo elektronická zabezpečovací signalizace. Také bylo třeba uzavřít nové smlouvy s dodavateli služeb, ať už elektřiny, vody, tepla nebo telefonní linky,“ uvádí vedoucí odboru správy majetku města Lenka Andršová.

Dalším důležitým krokem bylo uzavření dohody se stávajícími nájemci o nájmu a také zálohách na poskytované služby. „A protože budeme volné plochy pronajímat, museli jsme stanovit výši nájmu pro nové nájemce. Při určení sazby za metr čtvereční a rok jsme nemohli vycházet z planého opatření obce pro pronajímání prostor sloužících k podnikání a jiných prostor ve vlastnictví města, protože to nezohledňuje prodejní plochu, kde prodejci využívají společná zařízení, o jejichž provoz se stará město, jako pronajímatel. Sazby jsou proto vyšší,“ upřesňuje vedoucí. Zatímco jinde v centru města platí banky, směnárny a pojišťovny v městských prostorách roční nájem 1000 korun a obchody 600 korun za metr čtvereční, v obchodním domě to bude 1500 a 1000 korun. „Tyto sazby ale platí jen pro obchodní dům, nikde jinde je uplatňovat nebudeme,“ dodává Lenka Andršová.

V obchodním domě je možné uskutečnit i krátkodobý pronájem, například při prodeji sezónního zboží. „Pokud by měl někdo zájem o pronájem plochy na dobu do dvou měsíců, můžeme mu ji pronajmout ihned, není k tomu nutný souhlas rady města. To stejné platí pro pořadatele jednorázových akcí,“ říká Lenka Andršová a doplňuje, že v administrativní budově jsou k pronájmu za běžnou cenu kanceláře.

O provoz objektu se v současné době starají dva bývalí zaměstnanci Prioru, od února 2020 jejich povinnosti přejdou na pracovníky městského úřadu.

Záměrem města je objekt v příštích letech přebudovat tak, aby se v něm našlo dost místa nejen pro prodejny, ale hlavně pro městskou knihovnu a další byty.

Zdroj: MěÚ Krnov