KRNOV | Pracovníci odboru sociálního a školství obnovili krizovou telefonickou linku známou z doby pandemie covidu. Má číslo 732 782 366 a funguje ve všední dny od 8.00 do 13.00 hodin. Určena je lidem, jež se ocitnou v obtížné životní situaci nejen kvůli růstu cen energií a základních životních potřeb.

Foto: Plakát

„Funguje to tak, že přes telefon poskytneme obecné informace. Pokud je volající v situaci, kterou potřebuje nutně řešit a sám si neví rady, případně chce využít naší intervence, například napsat žádost či vykomunikovat jeho záležitost s institucemi, dodavateli nebo úřady, sjednáme si s ním osobní schůzku. V takových případech totiž od něj potřebujeme i konkrétní dokumenty, abychom mu mohli relevantně pomoci problém řešit,“ uvedl Ivo Zdráhal z odboru sociálního a školství.

Od poloviny října, kdy byla telefonická linka uvedena do provozu, zaevidovali pracovníci jednotky telefonátů. „Týkaly se obecného poradenství v oblasti dávek státní sociální podpory, příspěvku na bydlení, dávek hmotné nouze či nájemních smluv k bytu. Ve dvou případech jsme si klienty pozvali k osobnímu projednání konkrétní situace ohledně dávek na bydlení, abychom jim pomohli s vyplněním formulářů, podání žádosti o dávky na bydlení a s komunikací s úřadem práce,“ řekl Ivo Zdráhal s tím, že mezi telefonujícími byli i obyvatelé z okolních měst, v nichž podobná informační linka nefunguje.

Pokud lidé potřebují radu či pomoc sociálních pracovníků a upřednostňují osobní kontakt před telefonickým, využívají odborného poradenství v prostorách městského úřadu ve Vodní ulici v úřední hodiny. Ty jsou v pondělí a středu od 8 do 12 hodin a od 13 do 17 hodin, ve čtvrtek pak od 13 do 15 hodin. Přijít lze i bez předchozího objednání.

Zdroj: MěÚ Krnov