KRNOV | K jedné z nejrychleji obnovených služeb po povodni patřila služba sdílených kol. Bikesharing byl uveden do provozu už 19. září, ovšem s omezeným počtem kol.

Foto: MěÚ Krnov

Růžových jízdních kol v ulicích je kolem osmdesáti, což je o 40 méně, než před povodní. Důvodem je, že voda jich mnoho poškodila. Některé opravy jsou pouze dílčí, v jiných případech však vyžadují výměnu zničených částí a tedy i více času, uvádí Kristýna Kutálková z odboru rozvoje města.

Pracovníci společnosti, která službu v Krnově provozuje, se snaží v maximální míře o znovuobnovení běžného provozu. Pomoci mohou i sami uživatelé, když závadu nahlásí v aplikaci, například když narazí na zatuhlý zámek kvůli nánosu bahna či prachu. „Úplná obnova kolového parku ještě nějaký čas potrvá, prosíme proto uživatele o shovívavost a trpělivost. Děláme vše pro to, aby služba co nejdříve fungovala tak jako dřív,“ dodává Kristýna Kutálková.

Uživatelé sdílených kol mají zdarma prvních 30 minut jízdy, za každou další půlhodinu zaplatí 15 korun. Zapůjčení je možné prostřednictvím aplikace Rekola v App Store a na Google Play, kterou je třeba mít nainstalovánu v mobilním telefonu. Při načtení QR kódu na řídítkách se zámek na zadním kole automaticky odemkne. Po ukončení jízdy je potřeba bicykl zaparkovat na stanovišti a zamknout páčkou na zadním kole. Na území města je téměř čtyřicet stanic, kde si lze kolo vyzvednout. Dostupnost pojízdných kol na konkrétní stanici je možné předem ověřit v aplikaci.

Zdroj: MěÚ Krnov