KRNOV | Z osmašedesáti městských bytů poskytnutých po povodni lidem, kteří přišli o střechu nad hlavou, se již uvolnilo deset, z dalších čtrnácti se nájemníci odstěhují nejpozději do konce července.
„Většinu uvolněných bytů musíme opravit, protože se jedná o byty, které před povodní byly určeny k větším opravám a zrychleně se v nich spravilo jen to nejnutnější, abychom je mohli poskytnout potřebným v rámci krizové pomoci. Zbývající budou nabídnuty zájemcům. Jedná se jak o byty s pevně stanoveným nájemným, tedy přidělované podle pořadníku, tak s tržním nájemným, které půjdou do dražby,“ řekl vedoucí oddělení pronájmů a prodejů Marek Viktor.
U zbývajících čtyřiačtyřiceti bytů zatím přetrvávají důvody, proč se nájemníci nemohou vrátit do původních příbytků. Jde o obyvatele městských bytů, které ještě nejsou opravené, nebo vlastníky již neexistujících nemovitostí. „Lidé, kteří přišli o dům, bydlí v sedmi bytech. Všichni mají snahu svoji bytovou situaci aktivně řešit, nicméně stavba rodinného domu trvá delší dobu. Rada města proto rozhodla, že byt mohou obývat až tři roky, a to za základní měsíční nájemné ve výši 90 korun za metr čtvereční,“ uvedl Marek Viktor.
V dalších bytech byly nájemníkům prodlouženy nájemní smlouvy na dobu nezbytně nutnou k opravě původního bytu a v sedmadvaceti případech se z dočasného útočiště stává bydliště trvalé. „Tyto byty byly určené k rekonstrukci a nájemci, kterým byl byt nouzově přidělen, do nich investovali nemalé prostředky zejména v podobě vlastní práce a času, aby byly dobře obyvatelné. Jelikož jejich předchozí byty se nacházely v přízemí, nájemníci sami požádali, zda by mohli v bytech ve vyšších partech zůstat natrvalo, již za standardních nájemních podmínek. Zájemců o setrvání v náhradních bytech bylo víc, ale jen těchto 27 splnilo podmínky pro získání městského bytu dané Opatřením obce,“ sdělil Marek Viktor.
Povodeň poškodila šest desítek městských bytů. Nejvíce jich je v domech s pečovatelskou službou a dále v ulicích Stará, Soukenická a v domě na adrese Opavská 43 a 45.
Zdroj: MěÚ Krnov