MSK | Senioři, kteří nemají přístup k internetu a nejsou zběhlí v nových technologiích, už několik týdnů úspěšně vyhledávají dobrovolnickou pomoc z krajského portálu Spolu to dáme také prostřednictvím telefonní linky, kterou zřídil Moravskoslezský kraj. Ta nově pomůže i lidem, kteří neslyší nebo mají potíže se sluchem, a cizincům.
Zprostředkovat telefonickou komunikaci s krajským úřadem i lidem se sluchovým handicapem (v ČR odhadem 500 tisíc lidí) a cizincům nabídla společnost Transkript online. Po dobu koronavirové pandemie tuto službu poskytuje zdarma.
„Stačí, aby neslyšící, může to být i cizinec, na webové stránce Moravskoslezského kraje kliknul na odkaz https://koronavirus.msk.cz/telefony.html. Zadá tam své telefonní číslo a vyčká na zpětné zavolání z centra online komunikace pro neslyšící, které ho automaticky propojí s dobrovolnickou telefonní linkou krajského úřadu. Hlas neslyšícího klienta je klasicky přes telefon přenášen pracovnicím úřadu, které linku obsluhují, a jejich hlas je simultánně přepisován profesionálním přepisovatelem. Přepisovaný text je v reálném čase zobrazován na webové stránce a neslyšící si ho může přečíst. Přepojování během hovoru nemá na přepis vliv,“ popsal náměstek hejtmana pro sociální záležitost Jiří Navrátil.
„Nesmírně si vážím práce všech dobrovolníků, kteří pomáhají. Je toho skutečně hodně. I tato krize lidi spojuje. Koronavirus nás navíc přinutil využívat to, co jsme zatím používali jen výjimečně. Naučil nás i novému přístupu. Tím nejlepším příkladem jsou videokonference nebo různé typy softwaru pro online spolupráci. Klíčovou roli sehrávají nové technologie, jakými jsou 3D tisky, rychlé prototypování a robotizace. A jak se ukazuje, dobře slouží i seniorům a lidem s handicapem, kteří si k nim právě v době krize nacházejí cestu,“ řekl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
Zdroj: MSK