KRNOV | Přestože přímé vlakové spojení Krnov – Praha je zatím jen zbožným přáním, od prosince se z Krnova do hlavního města dostaneme už před osmou hodinou ráno. A to vlakem soukromého železničního dopravce RegioJet, který bude vyjíždět z Opavy ve 4.15 hodin. K vlaku se cestující z Krnova dostanou prvním ranním spojem.
Stačilo ale málo a do Opavy by přijeli čtyři minuty po odjezdu tohoto dálkového spoje. Nonsensu v návrhu jízdního řádu železniční dopravy pro období od 10. 12. 2017 do 8. 12. 2018 si všiml krnovský propagátor železniční dopravy Michael Cestr a obrátil se na všechny zainteresované instituce s žádostí o časový posun osobního vlaku, případně obou spojů tak, aby byla zajištěna přestupní vazba. „Obyvatelé Krnova při cestách směr Praha mnohdy preferují jízdu přes Ostravu-Svinov. Důvodem je stav trati Krnov – Olomouc a také skutečnost, že při jízdě z Krnova do Olomouce prvním ranním vlakem není možné vlak RegioJetu, který přijíždí do Prahy před osmou hodinou, stihnout,“ zdůvodnil svou žádost Michael Cestr.
Jeho aktivita přinesla své ovoce. Moravskoslezský kraj mu oznámil, že vlak Os 3461 bude uspíšen o sedm minut a jeho příjezd do železniční stanice Opava-východ bude ve 4.12 hodin. „Cestující by tak měli mít dostatek času na přestup do vlaku RJ 1000. Ještě ale budu jednat o tom, aby osobní vlak z Krnova přijížděl v Opavě ke stejnému nástupišti, ze kterého bude odjíždět RegioJet,“ dodal.
Žádost Michaela Cestra obsahovala také požadavek o nápravu obdobné situace, která nastává u dálkového spoje Českých drah. Ten do Prahy z Opavy odjíždí v 6.00 hodin, tedy o šest minut dřív, než na nádraží dorazí vlak od Krnova. „Podle vyjádření Českých drah a Moravskoslezského kraje přípoj na IC 514 Opava – Praha nelze zajistit. Důvodem je, že při časovém posunu těchto spojů nevychází křižování s ostatními vlaky na jednokolejné trati. Změna nastane až po nasazení nových, rychlejších vlaků, revitalizaci trati Olomouc – Krnov, elektrizaci trati Krnov – Opava, případně zdvoukolejnění úseku Opava – Ostrava,“ sdělil Michael Cestr.