BRUNTÁL | V září a říjnu odstartoval druhý školní rok s workshopy z projektu OP VVV „Vím, kam mám jít„. Účastní se jej ZŠ Školní a ZŠ Okružní v Bruntále, ZŠ Vrbno pod Pradědem a ZŠ Sv. Michala při DD Vrbno pod Pradědem. Workshopy zahájili prezentací povolání kovář a programátor.

Foto: MěÚ Bruntál

Lektoři se žákům věnovali po celý den. Žáci měli možnost seznámit se s představovaným řemeslem a povoláním, jak v teoretické, tak i v praktické rovině. Žáci 6. až 9. tříd se postupně dozvěděli o práci s kovem, výhní, historii řemesla a pak měli možnost samostatné práce při vytváření designu návrhů vstupních brán do rodinných domů. Od programátora se dozvěděli rozdíl mezi hardwarem a softwarem a v praktické části se učili vytvořit jednoduchou webovou stránku a on-line kalkulačku. Praktické aktivity sklidily u žáků ohlas.

Vlivem nouzového stavu workshopy v říjnu skončily ve své původní podobě a pokračovaly distančním způsobem v listopadu a v prosinci. V plánovaném termínu byly dokončeny workshopy kováře a programátora a další cyklus zahájila řemesla farmářka a klempíř. Výuka probíhala formou on-line, kde v první části žáci shlédli video připravené na míru. Videa natáčeli kariérové poradkyně ve spolupráci s lektory v jejich dílnách, terénu i kancelářích. Žáci měli jedinečnou šanci nahlédnout do míst, do kterých se dostanou pouze při exkurzích.

V další části výuky probíhala diskuze s lektorem a v poslední části žáci poskytli zpětnou vazbu a vyplnili on-line dotazník. Nyní pracovníci projektu projektu vyčkávají na vývoj situace spojené s pandemií, aby se mohli připravit na další workshopy, které budou pokračovat od ledna.

Zdroj: MěÚ Bruntál