KARLOVICE | Od léta má začít velká rekonstrukce silnice č. 451 v úseku od křižovatky na Karlovice až po zhruba 80 metrů za cedulí na vjezdu do Vrbna pod Pradědem. Investice za bezmála 38 milionů korun si vyžádá celkovou uzavírku po dobu 75 dnů, místem projedou pouze linkové autobusy a vozidla integrovaného záchranného systému. Občany i místní firmy čekají objížďky v řádu desítek kilometrů, bohužel uzavírka je naprosto nezbytná.
Po jednání s vedoucím bruntálského střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje Ing. Jaroslavem Kalou a Bc. Jaromírem Šimkem, vedoucím technicko-správního úseku bruntálského střediska SS MSK, můžeme informovat veřejnost, kdy práce a s nimi celková uzavírka silnice zřejmě začnou a jak budou postupovat výspravy výtluků Vrbno-Karlovice i dalších vozovek v regionu začnou nejdříve po 1. dubnu, k tomuto datu se rozjede obalovna směsí, záleží také na počasí.
Rekonstrukce vozovky 451:
Oprava se bude týkat úseku 80 m od cedule na vjezdu do Vrbna p. P. po křižovatku na Karlovice, tj. úseku dlouhého 2,6 km;
9. 4. se otevírají obálky veřejné soutěže na dodavatele, jakmile skončí lhůty na odvolání apod., předá se úsek vítězné firmě, smlouva se má podepsat koncem května; firma by měla práce zahájit prakticky ihned – tj. v první polovině června, náklady opravy se odhadují na 37,7 mil korun.
Na zhotovení prací má firma 75 dnů, to je i čas celkové uzávěry; důvodem jsou nutné technologické přestávky na dozrání položených vrstev, na ty by neměla vjíždět žádná technika, jen tak lze stanovit garanci 5 let na trvanlivost celého úseku prakticky bez zásahu; pak se běžně počítá s malými opravami; způsob opravy: vyfrézování 180 mm povrchu plus hloubkové sanace na krajích komunikace, ta se pořádně zpevní, odvede se voda (souvisí také s výstavbou cyklostezky Vrbno-Karlovice);
před zahájením rekonstrukce bylo skáceno 77 stromů při krajnicích, v jejich místě bude instalováno 800 m svodidel pro zvýšení bezpečnosti dopravy a v úseku skály (zatáčky u stezky k lávce přes řeku) bude položen červený zdrsnělý povrch. (tento bezpečnostní prvek byl konzultován s Policií ČR, stejně tak požadavek na svodidla)
vyfrézovaný materiál z vozovky bude ve valné většině odvezen, jen část se využije pro krajnice; na odfrézovaném povrchu budou postupně položeny 3 vrstvy asfaltu (balené směsi; její složení – technologii stanoví odborné laboratoře; stav vozovek je také výsledkem provozu těžkých souprav s kmeny (kůrovcová kalamita), cesty nemají únosnost pro soupravy těžké 40-50 t; na opravy vozovek poničených kůrovcem zatím mají bruntálští cestáři k dispozici jen 5 mil Kč.
OBJÍŽĎKY PO DOBU REKONSTRUKCE silnice Vrbno – Karlovice: OSOBNÍ VOZY: Bruntál – Rudná – Malá Morávka – Karlova Studánka – Vrbno p. P.; NÁKLADNÍ VOZY aj.: Bruntál – Krnov – Město Albrechtice – Holčovice – Heřmanovice – Vrbno (nelze vést přes Karlovu Studánku, zde je omezení vjezdu velkých vozidel);
oprava silnice 451 v intravilánu Vrbna je plánována na rok 2020 (po kruhový objezd), stejně tak silnice 452 na Andělskou Horu, zde se letos udělá diagnostika a připraví investice;
Připravuje se oprava mostu č. 445-032 ve Vrbně na Zlatohorské (u koupaliště) a připravuje se oprava celého tahu na Heřmanovice a dále na hranici s Olomouckým krajem; opraven byl úsek Vidly – směr na Jeseník a také z Videl na Karlovu Studánku; cestáři budou usilovat s Povodím Odry vyspravit do začátku uzávěry silnice Vrbno – Karlovice silnici 452 z Karlovic na Holčovice; ta ale nevyhovuje pro velká vozidla a i zde pojíždí kromě techniky ze stavby poldru Jelení vozy s kůrovcovým dřevem.
Zdroj: MěÚ Vrbno pod Pradědem