ČR | Oddělení poradensko informačních služeb České obchodní inspekce (ČOI) a odbor cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR (MMR) připravili rady pro spotřebitele v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19. Spotřebitelé v materiálu najdou nejen odpovědi na nejčastější dotazy týkající se zájezdů, ale také vzorové formuláře.

Foto: ilustrační – Pixabay

Spotřebitel se například dozví, za jakých podmínek může cestovní kancelář účtovat zákazníkovi odstupné (storno poplatky), za jakých podmínek odstupné účtovat nelze a jak vysoké odstupné může být. Dále spotřebitel získá informace o tom, kdy může cestovní kancelář namísto vrácení peněz vydat voucher, jaké podmínky musí voucher splňovat a jak jej lze čerpat.

Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli. I na tuto problematiku odpovídá spotřebitelský průvodce, který je zveřejněn na internetové adrese www.coi.cz/pruvodce.

Zdroj: ČOI