ČR | Oddělení poradensko informačních služeb České obchodní inspekce (ČOI) a odbor cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR (MMR) připravili rady pro spotřebitele v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19. Spotřebitelé v materiálu najdou nejen odpovědi na nejčastější dotazy týkající se zájezdů, ale také vzorové formuláře.
Spotřebitel se například dozví, za jakých podmínek může cestovní kancelář účtovat zákazníkovi odstupné (storno poplatky), za jakých podmínek odstupné účtovat nelze a jak vysoké odstupné může být. Dále spotřebitel získá informace o tom, kdy může cestovní kancelář namísto vrácení peněz vydat voucher, jaké podmínky musí voucher splňovat a jak jej lze čerpat.
Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli. I na tuto problematiku odpovídá spotřebitelský průvodce, který je zveřejněn na internetové adrese www.coi.cz/pruvodce.
Zdroj: ČOI