VRBNO POD PRADĚDEM | Po vrbensko-milotické trati se už zase prohání vlaky, obnovení provozu proběhlo v neděli 15. června s plnou parádou. Slavnostní zahájení si nenechala ujít řada lidí, hlavně z Vrbna a z Karlovic. Mnozí využili příležitost se zase svézt vlakem údolím řeky Opavy.

Foto: MěÚ Vrbno pod Pradědem

 

Provoz na trati přerušily vloni v září povodně, které železnici poškodily. Vlak pak byl vystřídán náhradní autobusovou dopravou. V neděli 15. června proběhlo slavnostní obnovení provozu na trati Vrbno pod Pradědem – Milotice nad Opavou. Po několika měsících se tak na koleje vrátil motorový vláček společnosti GW Train Regio – a návrat to byl opravdu stylový. Nechybělo občerstvení, zmrzlina ani zábava pro děti. Nádraží bylo krásně vyzdobené, byla tam zábava pro děti, malování na obličej, zmrzlina a občerstvení. Velké poděkování patří zaměstnancům společnosti za milou atmosféru a krásně připravenou akci, která potěšila malé i velké.

Vlak nyní jezdí v pracovní dny osmkrát v obou směrech, v sobotu jezdí sedm spojů, v neděli pět. Ve vlaku je bezdrátové připojení k internetu a je možná přeprava kočárků a jízdních kol. Podle jízdního řádu jízda z Vrbna do Milotic trvá 36 minut, v opačném směru je ale o dvě minuty rychlejší. Tento rozdíl je dán úsekem z Milotic do Nových Heřminov, cesta z kopce je přeci jen rychlejší..

Železniční trať z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem (č. 313) si v letošním roce připomíná 145 výročí. Slavnostně byla otevřena 5. prosince 1880, po dvou letech výstavby a sporech o trasu, které nakonec vedly k výběru varianty z Milotic. Za dobu své existence už zažila mnohé, velké povodně i tragické nehody. Dne 27. srpna 1961 ujely u Vrbna tři prázdné vagóny naložené dřevem a sjely dolů až ke karlovickému úseku. Narazily do osobního motorového vlaku, došlo k požáru a tragicky na místě zahynulo 18 osob, jeden člověk na následky zranění zemřel v nemocnici, dalších 25 bylo těžce zraněno.

V červenci 1997 byla trať vážně poškozena povodněmi řeky Opavy, provoz obnoven ještě v prosinci téhož roku. Další povodňové škody se opakovaly i dříve – např. v letech 1897, 1911, 1913, 1915 – a naposledy vloni.

Zdroj: MěÚ Vrbno pod Pradědem

Foto: MěÚ Vrbno pod Pradědem