MSK | Železniční dopravu na regionálních tratích Bruntálska a části Olomouckého kraje budou následující minimálně čtyři roky zajištovat České dráhy. Národní dopravce se svou nabídkou vyhrál tendr Moravskoslezského kraje na zajištění dopravní obslužnosti drážní osobní dopravou v této oblasti. 

Foto: MSK

České dráhy tak budou zajišťovat provoz regionálních vlaků do/z Krnova, Bruntálu, Rýmařova, Moravského Berouna, Jindřichova a Jeseníku v obdobném režimu jako doposud. Časem dojde k navýšení počtu nízkopodlažních vozidel s vyšším komfortem pro cestující. Od prosince 2027 budou České dráhy provozovat také linku R27 Ostrava – Krnov – Olomouc. Od stejného data přejde zajištění dopravní obslužnosti na této trati z Ministerstva dopravy na Moravskoslezský kraj. 

Podpisem této smlouvy Moravskoslezský kraj v podstatě zahájil přípravnou práci na zajištění provozu v alternativní trakci v této oblasti. Věřím, že přechodné období bude dostatečné na to, aby se obyvatelé Bruntálska nejpozději v roce 2031 svezli nízkoemisními vozidly, ať už na vodík nebo baterie.“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka. Dodal, že Moravskoslezský kraj na zajištění dopravní obslužnosti drážní dopravou v této oblasti vynaloží ročně zhruba 218 milionů korun. 

„České dráhy budou díky nové smlouvě pokračovat v provozu vlaků na třech tratích s přesahem do Olomouckého kraje a Opolského vojvodství i po roce 2025. Provoz budeme zajišťovat motorovými vozy 814 a 843. Nabízí palubní Wi-Fi nebo elektrické zásuvky. Oba typy jsou přístupné cestujícím na vozíku. Během trvání kontraktu najedou naše vlaky na severu Moravy téměř 4 miliony vlakokilometrů,“ popsal Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Smlouvu, kterou dnes podepsali náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta, je možné prodloužit o dva roky, tedy na 6 let. 

Zdroj: MSK