ČR | V rekordně krátké době připravená aplikace pro „ošetřovné“ OSVČ, hackathon Hack the Crisis, v němž firmy vyvíjí nová technologická řešení, nebo chatbot, který pro odpovědi na nejčastější otázky jen za prvních 16 dnů využilo téměř 76 tisíc podnikatelů a živnostníků.
Také platforma CoVpoint pro propojování nabídek a poptávek, videokonference a další formy on-line komunikace, kdy je do MS Teams v resortu MPO zapojeno přes 1 400 uživatelů, či digitální karta s informacemi o pandemii koronaviru, kterou má nainstalovanou už víc než 1,2 milionů občanů.
Konkrétní příklady toho, jak se zvládáním celosvětové situace s COVID 19 pomáhá digitalizace a využívání inovací. Moderní informační a komunikační technologie se do aktuálního dění v současné době zapojují rychleji než za běžného stavu stejně, jako lidé musí rychleji než dřív reagovat na měnící se svět.
Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu