KRNOV | Město Krnov využilo možnosti připomínkovat návrh jízdního řádu železniční dopravy na rok 2026, který v červnu zveřejnila Správa železnic. Nesouhlasí především s návrhem na zrušení prvních ranních a posledních večerních spojů v traťových úsecích Krnov – Olomouc a Krnov – Jindřichov ve Slezsku. 

Foto: ilustrační – Pixabay

Redukce těchto spojů by znamenala výrazné zhoršení dopravní dostupnosti Krnovska. Požadujeme proto zachování spojů minimálně ve stávajícím rozsahu a zároveň vedení všech osobních vlaků v úseku Krnov – Olomouc jako přímých spojů, to znamená bez přestupu v železniční stanici Moravský Beroun, říká starosta Tomáš Hradil.

Město dále požaduje doplnění spěšných vlaků na trati Krnov – Jeseník, kde je v současné době zcela nevyhovující takt 240 minut. „Považujeme za zásadní zlepšit dopravní propojení obou stran Jeseníků, proto navrhujeme posílení spěšných vlaků na trati Krnov – Jeseník na dvouhodinový interval, a to minimálně v pátky, o víkendech a v době státních svátků. Pro cestovní ruch je stěžejní zejména přidání večerního spoje z Jeseníku do Krnova s odjezdem v 19.30 hodin,“ uvádí koordinátor městského mobility Michael Cestr s tím, že iniciativu v této věci podpořilo i město Jeseník.

Do připomínkovacího procesu se zapojili i občané, kteří mohli využít webový formulář vytvořený městem. „Celkem se do připomínkování zapojilo 94 občanů. Převážná většina jejich připomínek se týkala nesouhlasu s navrhovaným zrušením spojů, další se zaměřily například na nevyhovující stav železničních tratí a nádražních budov nebo upozorňovaly na zastaralé vlakové soupravy,“ doplňuje Michael Cestr.

Modernizace železniční dopravy na Krnovsku je dalším požadavkem města, který byl předán do připomínkovacího řízení. „Považujeme za žádoucí urychlení modernizace a elektrizace železniční trati Olomouc – Krnov – Opava východ a rekonstrukce trati Krnov – Jeseník a dále nasazení moderních vlakových souprav s odpovídajícím komfortem přepravy. Tyto kroky vnímáme jako důležité pro celkový rozvoj příhraničního regionu, který byl v loňském roce zasažen ničivými povodněmi,“ říká Tomáš Hradil. V tlaku na Správu železnic ohledně modernizace železniční trati Krnov – Opava – Ostrava město Krnov aktivně spolupracuje s městem Opavou a Moravskoslezským krajem. „V této záležitosti se již podařilo prosadit schválení projektu kompletní rekonstrukce trati na vyšší rychlost a celkovou elektrifikaci, a to včetně vybudování nové spojky mimo Opavu východ a nové zastávky u krnovské průmyslové zóny. Samotné město by mělo připravovat vybudování dopravního terminálu u hlavního nádraží,“ uvádí odborník na železniční dopravu, krnovský zastupitel Roman Šigut.

Připomínky města Krnova a jeho občanů byly zaslány jak objednatelům železniční dopravy, tedy krajským úřadům Moravskoslezského a Olomouckého kraje, tak dopravci – společnosti České dráhy, Správě železnic i ministerstvu dopravy. Jejich zástupci budou návrh jízdního řádu projednávat v polovině prázdnin.

Zdroj: MěÚ Krnov