ČR | Pohřebnictví je specifickou oblastí služeb, kterou Česká obchodní inspekce důsledně kontroluje, jelikož je spotřebiteli využívána v době, kdy se vyrovnávají se ztrátou svých blízkých. V průběhu kontrolní akce uskutečnila ČOI celkem 77 kontrol a porušení zákona o ochraně spotřebitele zjistila více než ve 30 procentech případů.

Foto: ilustrační – Pixabay

„Z důvodu provádění kontrol se úroveň poskytovaných pohřebních služeb zlepšila. V procentuálním vyjádření došlo, oproti obdobné akci provedené v roce 2017, ke snížení počtu zjištění o 15,8 procent,“ říká k výsledkům kontrol ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Rady pro pozůstalé

  • Nenechte si vnutit pohřební služby konkrétního subjektu bezprostředně po úmrtí blízké osoby.
  • Vyberte pohřební službu, která se o důstojné rozloučení se zesnulým postará, až po poradě s blízkými nebo na doporučení důvěryhodného člověka.
  • Sepište si ještě před jednáním v pohřební službě všechny požadavky, které na poslední rozloučení máte.
  • Před sepsáním objednávky žádejte ke každé položce i její cenu.
  • Máte právo na objednávku služby v písemné podobě, a to včetně kalkulace všech nákladů objednaných pohřebních služeb. Vyplatí se pověřit někoho z příbuzenstva kontrolou, zda byly objednané služby v plném rozsahu poskytnuty.
  • Ve vyúčtování (faktuře) žádejte rozepsání všech položek, které byly v rámci objednané služby skutečně poskytnuty.
  • Případné nesrovnalosti řešte okamžitě na místě sepsáním reklamace.

Zdroj: ČOI