ČR | Obchodování prostřednictvím e-shopů, sociálních sítí a aukčních portálů neustále roste a představuje stále důležitější segment obchodu a služeb. Česká obchodní inspekce se dlouhodobě věnuje této problematice a i ve 2. čtvrtletí 2018 uskutečnila kontroly zaměřené na internetové obchody.

Foto: ilustrační – Pixabay

Provedla 260 kontrol a porušení právních předpisů zjistila ve 218 případech, což je téměř 85 procent. „V porovnání se stejným obdobím minulého roku se situace nezměnila. Výsledky kontrol ukazují, že provozovatelé e-shopů neuvádějí základní údaje, jako je například kontakt na provozovatele. Dále opomíjí uvádět informaci o subjektech mimosoudního řešení spotřebitelských sporů nebo používají klamavé obchodní praktiky,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Zdroj: ČOI