BRUNTÁLSKO | Děti, přestože nedisponují většími vlastními finančními prostředky, jsou jednou z nejvýznamnějších cílových skupin, na kterou se zaměřuje komerční tlak obchodních sdělení.

Foto: ilustrační – Pixabay

Zadavatelé reklam jsou si vědomi, že děti jsou snadno spotřebitelsky manipulovatelné a rodiče stejně snadno podléhají nátlaku svých potomků a ochotně kupují, co si přejí. Rodiče jen stěží mohou zabránit, aby se dítě nechávalo svést reklamou a podléhalo potřebě vlastnit nabízený produkt, ale mohou snížit efekt působení reklamy. Je nezbytné, aby své děti učili rozdílu mezi – chtít a potřebovat.

„Reklama a především její opakování utvrzuje děti v tom, že je samozřejmé danou věc mít. Děti se následně mezi sebou chlubí, co kdo má nového. Není snadné vést děti k tomu, aby si nezáviděli a nechlubili se. A myslím si, že zdaleka ne všichni dospělí v tomto duchu na děti působí,“ řekla maminka dvou ratolestí Leona Chytrová.

Požaduje-li dítě při nákupu zboží, které zná z reklamy, je mnohem účinnější, než pouhé odmítnutí jeho zakoupení,  prostudování ceny a u potravin složení. Je třeba dítěti vysvětlit, že v reklamě chyběla řada informací, které jsou důvodem pro to, aby produkt nebyl zakoupen. Také je vhodné, aby rodič dítěti průběžně vysvětloval, proč některé produkty kupuje a jiným se vyhýbá a podle čeho se rozhoduje.