ČR | Rozhodně nepřistupujte na omezení svých zákonných práv výměnou za výhodnou cenu. Poskytnutí slevy není v žádném případě důvodem k omezení vašeho práva věc reklamovat nebo vrátit do 14 dnů zboží zakoupené online.
Co se týče záruky, ať nakoupíte za jakoukoliv cenu, vždy platí, že zboží lze reklamovat po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Jedinou výjimkou jsou situace, kdy je sleva poskytnutá individuálně na vadný kus. Pro takovou vadu pak zboží reklamovat nelze, nicméně nejde o scénář, se kterým byste se v běžných obchodních řetězcích setkali. Pokud by se tak stalo, musejí být vada i sleva explicitně uvedeny v dokladu o koupi a o omezení z toho plynoucím vás musí prodejce při nákupu jasně informovat.
Pozor si dejte také na akce typu X+1 zdarma. Obchodník může v případě reklamace tvrdit, že na kus „zdarma“ se záruka nevztahuje, případně že je kratší. Je pravdou, že záruka se vztahuje pouze na zboží, za které jste zaplatili; vždy je ovšem nutné určit, který kus je tím „darem“. Není-li možné jednotlivé kusy od sebe odlišit, jedná se o množstevní slevu a reklamovat můžete každý kus zboží zvlášť. Ideálně se o rozlišení zboží, za které platíte, a dárku zdarma ujistěte ještě při nákupu.
Zlatým pravidlem zůstává zachovat při nákupech chladnou hlavu a nenechat se opít rohlíkem. Když si necháte koupi rozležet v hlavě do dalšího dne, nejspíše vám nabídka neuteče, přestože to tak může v tu chvíli působit. Bezdůvodné vyvolání dojmu likvidace prodejny, totálního výprodeje zboží, časově omezené nabídky nebo nabídky, která je určena pouze pro konkrétního spotřebitele (exkluzivně pro vás), je dnes již zakázáno, pokud tato tvrzení neodpovídají skutečnosti.
Zdroj: dTest