KRNOV | Západní obchvat Krnova, který v budoucnu propojí ulice Bruntálskou a Albrechtickou přes nezastavěnou část Ježníku, se v současné době nachází ve stadiu zpracování projektové dokumentace pro územní rozhodnutí. Do konceptu projektu, který pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR tvoří společnost Dopravoprojekt, nyní zasáhlo město Krnov s požadavkem na vybudování lávky pro pěší a cyklisty.

Plánovaný obchvat totiž přetíná modrou turistickou trasu mezi Ježníkem a Bezručovým vrchem. A přestože od tohoto místa budou po pravé i levé straně pár set metrů dál estakády, pod nimiž bude možné projít, chce město trasu zachovat. „Nedovedu si představit, že by oblíbená a frekventovaně využívaná rekreační lokalita měla být tělesem přerušena bez možnosti volně přejít současnou trasou. Nejde jen o kilometrovou zacházku, ale i o téměř padesátimetrové převýšení,“ uvedl zastupitel Miroslav Kozelský, který společně s vedením města vyvolal jednání s ŘSD a projektanty, na kterém byly projednány varianty řešení.

„Dohodli jsme se na vybudování lávky pro pěší a cyklisty. Jelikož se ale nejedná se o takzvanou vyvolanou investici, náklady na projekt a její výstavbu, které se odhadují na šest až sedm milionů korun, bude muset uhradit město,“ řekl starosta Tomáš Hradil, který ocenil vstřícnost investora: „Jsme domluveni, že s umístěním lávky souhlasí a dokonce část projektování, konkrétně inženýrink, zaplatí ze svého. Věřím, že se podaří navrhnout a zrealizovat lávku, aby člověk, který se půjde rekreovat do lesa, obchvat ani neregistroval.“

Podle Kozelského by bez vybudování lávky v místě sedla pod vrcholem Svinné vznikl především na straně Kosteleckého vrchu zaslepený nefunkční prostor. „Což by byla nesmírná škoda. Proto jsem s výsledkem jednání spokojen. Jak investor, tak i projektant se k požadavkům města postavili věcně, vstřícně a konstruktivně. Nicméně můj čistě osobní postoj je takový, že lávka je krajním východiskem. Daleko lepším řešením by byl ekodukt či krátký tunel, který by umožnil i migraci zvěře a zmírnil zásahy do krajiny. V naší republice se však posuzují stavby především z ekonomického hlediska, což podobné prvky bohužel často vylučuje. A takový byl postoj investora i v tomto případě,“ uzavřel Miroslav Kozelský.

Stavba západního obchvatu Krnova dlouhého 3 420 metrů, která vyjde odhadem na 1,2 miliardy Kč bez DPH, by měla začít zhruba za sedm let. ŘSD v současné době pokračuje s přípravnými pracemi, v létě byly například prováděny předběžné geotechnické průzkumy a ještě letos by měly být k dispozici vizualizace projektu.

Zdroj: MěÚ Krnov